Autobus z piekłach: przetrwanie 24-godzinnej jazdy z Luang Prabang do Hanoi

Cierpliwość to zabawna rzecz. To jedna cecha, która przez najdłuższy czas zastanawiałem się, czy posiadałem. Chociaż nie mam cierpliwości z powodu niekompetencji i innych irytacji, nie mam problemu z oczekiwaniem. Jednym z powodów jest to, że zawsze znajduję sposób, aby mądrze spędzić czas. Używam czasu oczekiwania na czytanie książek, pisanie postów na blogu i poezji, a nawet buduję plan życia przez resztę roku. W tym sensie uważam, że jestem cierpliwy. Ale potem nigdy nie zostało przetestowane. aż do tej jazdy autobusem.

Był tylko jeden autobus, który przelewa trasę Luang Prabang-Hanoi dziennie. To był już mój piąty dzień w Luang Prabang, Laos i nadszedł czas, aby przenieść się do Wietnamu. Podczas gdy moim pierwotnym planem było spędzenie dnia w miastach Hue i Vinha, zdałem sobie sprawę, że niewiele czasu, które mi opuściłem (tydzień przed lotem z powrotem do Manili) nie wystarczy, aby naprawdę doświadczyć Hanoi, wietnamskiej stolicy i Ha Long Bay. Postanowiłem po prostu pojechać prosto do Hanoi. Ale było zastrzeżenie – szacowany czas podróży wynosił 24 godziny. Tak, moi przyjaciele, jeden cały dzień siedzący w autobusie.

Dobra wiadomość była taka, że ​​moja przyjaciółka Josephine pójdzie ze mną. Josephine to urocza francuska dama, którą poznałem w Chiang Mai, na którą przypadkowo wpadłem w Luang Prabang siedem dni później. Postanowiliśmy pojechać tym samym autobusem do Hanoi. To była prawdopodobnie najlepsza decyzja, jaką podjąłem podczas całej tej podróży.

Co jest objęte tym przewodnikiem?

Autobus z piekła
Cierpliwość
Więcej wskazówek na YouTube ⬇️⬇️⬇️ oświadczone posty:

Autobus z piekła

Wielu podróżników, który pojechał na tę jazdę, nazwał to autobus lub autobus z piekłach nie z powodu samego autobusu, ale długiego, bolesnego czasu trwania jazdy. Przeczytałem tak wiele horrorów na ten temat, ale za każdym razem wziąłem je z odrobiną soli. W końcu przeżyłem godziny przejażdżek autobusem tutaj na Filipinach i były czasy, które myślałem, że mi się podobało. Ale to było inne. Obiecany przez nich 24-godzinny czas podróży stał się 25, a następnie 26, a kiedy w końcu dotarliśmy do centrum Hanoi, minęło już 27 godzin. Wyobrażać sobie.

Luang Prabang, Laos
Nasza podróż rozpoczęła się w terminalu autobusowym Luang Prabang o 6 wieczorem. Mój przyjaciel Jo już na mnie czekał, kiedy przyjechałem. Kupiliśmy bilety, zarezerwowane miejsca i wsiadliśmy do autobusu. Autobus był typem sypialnym z siedzeniami, które można odsunąć tak nisko, jeśli nie byłby dla ciągłego ruchu, może przejść jako bardzo wygodne. Dzieliliśmy się tym z dwudziestoma innymi turystami, głównie z Europy i pół tuzina Wietnamczyków. Mały telewizor został zainstalowany w przedniej części autobusu i cały czas pokazywał wietnamskie programy telewizyjne.

Mogę ci powiedzieć, co się stało w ciągu 27 godzin szczegółowych, ale aby ten post był użyteczny, pozwól mi opowiedzieć, co się stało w formie rzeczy, które zabierzesz ze sobą, jeśli wybierasz tę samą podróż!

Jedzenie i woda

Miałem ze sobą dwie duże butelki wody, ale największym błędem, który popełniłem podczas przygotowywania się do tej jazdy, nie było przynoszenie jedzenia. Ponieważ wszystkie autobusy, które zabrałem w Laosie, zatrzymały się w dobrej restauracji, liczyłem na to samo. Myliłem się. W ciągu 27 godzin zatrzymaliśmy się tylko w restauracji w Wietnamie. Problem polegał na tym, że miejsce było tak brudne, że nikt z nas (z wyjątkiem personelu autobusowego) nie postanowił tam zjeść. Skończyło się na kupowaniu ciastek w pobliskim sklepie Sari-Sari, który też nie miał. To, jak przeżyłem, jedząc tylko paczkę ciastek, było zadziwiające, biorąc pod uwagę mój żarłoczny apetyt.

Dziękuję, Marie! Jesteś ratunkiem! Jedyne jedzenie, które miałem w 30 godzin.

Słuchawki/zestaw słuchawkowy

Myślałem, że to tylko ja, ale inni turyści to zauważyli. Gdy tylko weszliśmy do terytorium wietnamskiego, kierowca oszalał z powodu hongu! Jazda przez Laos była gładka i cicha (inna niż głośna muzyka), ale w chwili, gdy przekroczyliśmy granicę, po prostu szlifowali co około 20 sekund. W końcu zmienili kierowców i pomyślałem, że to będzie koniec, ale drugi kierowca zrobił to samo, jak gdyby honowanie był ich sportem narodowym. Dzięki Bogu, miałem słuchawki!

Książki i gadżety

Podczas jazdy skończyłem 400-stronicową książkę kompilacji Neila Gaimana-Al Sarrantonio. I pamiętajcie, jestem powolnym czytelnikiem. Jeśli czytanie nie jest Twoją rzeczą, zabierz iPhone’a, iPada, niezależnie od innego tabletu lub odtwarzacza i zanurz je z jak największej liczby filmów i piosenek. Wszystko, co byłoby zajęte. Będziesz ich potrzebować.

Poduszka na szyję

I have a neck pillow but it was not with me on this trip. Moja szyja naprawdę bolała po przejażdżce, ponieważ nie mogłem znaleźć dobrej pozycji, aby moja głowa była wygodna. Wielu innych podróżników w autobusie miało swoje. dobrze dla nich.

Kurtka lub szalik

It can get really cold inside the bus. It was especially cold at the border that early morning. You might also want to bring a smaller bag that you can carry around with you becauseTwoja duża torba zostanie przechowywana w przedziale autobusowym poniżej.

Odkażacz do rąk

Myślę, że dezynfekcja ręczna jest niezbędna, niezależnie od tego, czy jazda jest długa, czy nie. Wiele toalet, na których się zatrzymaliśmy, nie było wcale schludnych. Zachowaj pod ręką pod ręką.

Umiejętności społeczne

Miałem szczęście, że podróżowałem z Josephine, z którą byłem bardzo blisko. Zauważyłem, że inni faceci, którzy byli zawsze sami i ciche, i po prostu nie wyobrażałem sobie, że utknąłem w autobusie przez 27 godzin, z nimi, z kim mógłby porozmawiać. Za każdym razem, gdy zauważałem kogoś sam, podchodziłem do niego i robiłem z nimi małe rozmowy. Nie byłem pewien, czy to tylko typ samotnika, czy byli po prostu nieśmiali. Tak czy inaczej, nie było krzywdy w próbie wyciągnięcia ręki.

Cierpliwość

Cała przejażdżka była co najmniej dość cierpliwości. Pozornie niekończące się oczekiwanie, brak jedzenia, ciągłe sztanie – dotarliby do ciebie i rzucają wyzwanie buddystowi w tobie. Nawet kiedy dotarliśmy do terminalu autobusowego, mieliśmy trudności z dotarciem do naszego hotelu. To była walka z taksówkarzami, ponieważ często pobierali o wiele wyżej niż nam powiedziano. Skończyło się na promie z innymi turystami, z którymi dzieliliśmy autobus. Kolejne 2 godziny zajęło nam w końcu dotarcie do naszego pokoju hotelowego i miłego, gorącego prysznica.

Hanoi Opera House
To nie było doskonałe doświadczenie, ale wciąż było to coś, czego cieszę się, że doświadczyłem, nie że zrobiłbym to ponownie. Jest to jedna z tych rzeczy, które, kiedy słyszysz o tym inni ludzie, nieświadomie rozbijasz chytry uśmiech na twarzy tylko dlatego, że przeszedłeś i przeżyłeś.

Wydaje mi się, że kluczem było po prostu cieszyć się każdą chwilą. Tak, były chwile, kiedy chciałem kogoś uderzyć, aby poczuć się lepiej (Wahahaha), ale jeśli pozwolicie, aby dotrzeć do twojego nerwu, jedynym, który przegrałby ty. Wszystko sprowadza się do tego, jak przygotowujesz się do jazdy. Walcz z ostateczną nudą, mając odpowiednie rzeczy – dobrą książkę, dobry gadżet, dobre jedzenie i dobry towarzystwo.

Więcej wskazówek na YouTube ⬇️⬇️⬇️

Powiązane posty:

Azja Południowo -Wschodnia: DIY Packpacking Pstanszczowe trasy i trasy (2 tygodnie)